Karya Si Pemuda

Karya Si Pemuda
Manusia Insan Seni

Saturday, August 20, 2011

Syoknyerr Puasa

Alhamdulillah...kite dah tibe bulan puasa..so, byk dugaan dan cabaran yang kite lalui dibulan ramadhan nih.. Tragedi yg x dapat aku lupakan ialah sebelum bermulanya 1 ramadhan dimana aku telah kehilangan seorang atuk kesayangan ku..namun begitu, aku diberi peluang untuk melihatnya buat kali terakhir hembusan nafasnya sehingga ke liang lahad..

Tepat jam 3 ptg arwah telah menghembuskan nafas terakhirnya. Arwah seorang yg sngt baik. Sempat juga aku menjaganya...walaupun bkn cucu sebenar pada hakikatnya..kebetulan aku dapat merasai jiwa sebagai cucu kepada atuk (ayah tiri mak aku). first time puasa kite orang dengan berbuka majlis tahlil arwah..aku sangat2 bersyukur..

Skrg dah masuk 2o ramadhan..so,skrg tiba pula 10 malam terakhir dimana ia merupakan terdapat 1 malam yang bertuah bagi umat islam..malam 1000 bln iaitu malam lailatulqadar.. so,rebutlah peluang sekali setahun..tp peluang ini hanya dimiliki apabila kite mengibadahankan diri kita terhadap ALLAH s.w.t. jom kite memperbanyakkan amalan kita..



No comments: