Karya Si Pemuda

Karya Si Pemuda
Manusia Insan Seni

Monday, October 31, 2011

Semangat baru

Salam semua, semoga pembaca2 blog dent yg sedang membaca nih diharap dalam keadaan gembira dan dipermudahkan segala urusan..haaaa, terkejut x pic baru kat atas tuh?? ha... tu just salah satu part of my activity..InsyaALLAH if ade rezeki aku, aku akan ___________ .. haha isi lah tempat kosong tuh kalu korang tau lah kan...yang tau tuh diam2 eh...(>.<)

hurm..bercakap berkenaan semangat baru..pe korang fikir tentang semangat baru? adakah permulaan hidup baru setelah anda mengalami kisah silam yang pahit? maybe..... atau sebagai salah satu langkah seterusnya dalam kehidupan mendatang? sebab 5 minit akan datang maybe kite x tahu apa akan jadi kan?? mungkin anda akan menerima berita baik...atau sebaliknya..

So..apa yang anda lakukan hari2 yang mendatang tuh gunakan semangat baru mungkin dalam tempoh 24 jam tuh anda akan mengalami 1 perubahan yang luar biasa.. kita haruslah berani kehadapan..sebab semangat nih penting bagi kite, if org lain x tau masalah kite just kite jer yang tau atas sebab kita pun xnk org tau..maybe semangat dalam hati tuh dpt sedikit sebanyak membantu meredakan hati kite yang bercelaru...dan jangan lupa sentaisa memohon dr yang Maha Esa..sentiap apa yang kita pinta insyaALLAH dimakbulkan krn Allah Maha Pendengar..


sedikit sajak khas buat anda :

Bisakah hatiku sebening mutiara yang terjaga,
Bak batu mulia yang mampu terima cahaya hidayah dan memantulnya,
kemana pun dia dilemparkan,
kedalam lumpur sekalipun,
die tetap mutiara yang penuh persona.



2 comments:

Adiha Production said...

selamat mengotakan 'semangat baru!' =)

arasandy said...

pergh!ayat2 mu mberi aku smgt baru bro...truskn menulis dent..support u!